Du är bra som du är



Blir fan sur när jag ser alla vältränade kroppar på alla bikinibilder med bantningstips. Varför all denna vikthets? Varför är startsidorna på alla tidningar och msn osv fyllda med tips på hur du rasar i vikt ? Varför har du inget värde om dina lår går ihop, varför klassas du som fet om du väger över 50 kg ? Det ska fan inte spela någon roll om du är svart, vit, utvecklingsstörd, smal, fet, ful, snygg. Alla är lika fina, det är insidan som räknas. Du är bra som du är.

Vi lever i ett samhälle där man ska vara på ett visst sätt, annars passar man inte in och klassas som onormal eller konstig.

Man ska hellst väga under 50 kg, men upp till 50 är OK, man ska ha en naturlig hårfärg, alltså brun, blond, svart sådana färger som man kan födas med. Ginger ska man verkligen inte vara.
I skolan ska man hellst inte vara så noga för då klassas man som tönt, man ska inte vara en så kallad plugghäst, för då är man töntig.

Så om Greta vill ha rosa hår, väger 66 kg och kan allt i skolan så är hon udda, hon blir utstödd för man klassas inte som normal.

Men Eva som har blont hår, väger 45 kg och inte är så smart henne ska man absolut vara med, för hon räknas som cool för hon är vanlig och sticker inte ut.

Och självklart kan inte Greta och Eva vara kompisar för dom är ju så olika, istället ska Evas gäng mobba Greta för hon vågar vara som hon vill för det är ju så som det funkar.

Dethär är så samhället fungerar och det är ju helt fel. Alla är bra som dom är oavsätt hårfärg, vikt och IQ.
Alla ska få vara som dom vill.

Men eftersom alla är så jävla rädda för att inte passa in så vågar ju ingen göra som dom själva vill, och dom som faktiskt vågar slutar ofta mobbade eller utfrysta.

Jag vet, för jag var utfryst i 3 år pgv av min vikt, och jag kämpar fortfarande med att acceptera hur jag ser ut, för det är så jag kommer se ut hela livet och jag är unik.
Jag försöker se alla som klagar på mig som avendsjuka för att jag vågar vara som jag är, vågar väga över 50 kg.

För även om jag skulle vilja gå ner så jag väger 45 kg så kommer jag aldrig göra det, för jag gillar mat och älskar cheesburgare. Sen om du dömmer mig för det säger det väl mer om dig en om mig ?

Och folk pratar hela tiden om att vara perfekta, snälla det finns inte en enda jävla perfekt människa. Ingen.
ALLA har fel och brister, men även bra sidor. Jag lovar.

Sen tror jag att man kan vara perfekta för varandra. Att man passar helt perfekt.
Men det betyder inte att man som person är helt perfekt, utan att man kompleterar varandra och därför blir perfekta för varandra.

För om det finns någon som kan kalla sig själv perfekt så ska den aldrig göra fel, aldrig snacka skit aldrig göra något dumt osv.
Men det är omöjligt för vi är bara människor och människor gör fel.

Sen kan man tycka att någon är perfekt, ha det som ett ideal.
Men jag lovar, den människan gör också fel bara att du inte ser dom eller förlåter dom.

Så sluta klaga på varandra, inse att du är bra som du är och var dig själv. För du lever bara en gång och det finns ingen annan en du som kan vara dig själv så bra som just du.

Så nästa gång du känner för en fet börgare eller massor av godis kör hårt förfan.
För det är ditt liv och du som bestämmer.
Skit i att dina lår går ihop för det spelar ingen roll.
Var stolt över din kropp, över dig själv.

Ingen är perfekt, inte ens du. Men alla är bra som dom är.
Och alla gör fel tillomed du så innan du dömmer någon för det tänk på att du själv gör fel.

Puss !



Kommentarer
Postat av: natta<3

De e bra sanna! Det trigga upp mitt själförtroende lite iallafall :) och du e inte tjock vem fan kan säga det till dig? :O <3

2011-10-18 @ 18:34:54
Postat av: Otto

Det är helt rätt, om alla hade varit lika mogen som du hade allt varit mycket lättare. Stå på dej, du är på helt rätt väg. Puz <3

2011-10-18 @ 19:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0