Infooo om heztarna.

Lina ville att jag skulle skriva om heztana så a här är det jag vet om dom :)

Riff:
Riff är ju min medryttarhäst, han är en nordsvensk  har glömt hur gammal han är men tror de va 12 eller 13. Han är 158 cm i mankhöjd.
Han kallas för Riff, Riffruff, Riffen och Prinsen.
Han är värdens lättaste och gosigaste att hantera från marken, skulle lätt satt sig i knät på en om han kunde.

Att rida på honom är otroligt kul, men han är ganska svår och jobbig iblan, beroende på hans humör osv.
Han älskar när det går fort , gärna på en grusväg.
Han gillar att hoppa.
han är best.

Jojje:

Jojje eller George som han egentligen heter, är Nettans medryttarhäst.
Han är 24 år men pigg endå. Har ingen koll på hans mankhöjd men skulle tippa på typ 160 cm.
Han kallas för Jojje,jojjebooiie, snuttebulle, älskling, jojje the man osv. Nettans har måånga smeknamn på honom.

Han är värdens gosigaste, suger på sin tunga hela tiden.
Han är väsrsta dröm hästen, gör aldrig ngt dumt osv.
Han gillar när det går fort, att klättra, attt hoppa och att softa.

Han är väldigt välriden och gör allt man bber honom om.
Han är underbar.
Neztan lika bra som Riff.

Jossan :

Josefine som hon egentligen heter, är deras 3dje häst.
Vet nästan ingenting om henne eftersom vi inte rider henne.

Hon är iaf en quarter häst och otroligt snäll och söt.
Riff är kär i henne, men hon haffar typ Jojje ?

A det var allt jag kom på nu, såri om jag missa massa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0